szepkartya        letöltés         fogyasztbart            ESZ-Turisztikai_attrakcio-logo-2022--min-3                 Csaladbarat_hely_vedjegy_szhely_RGB_office_2022_0620

               

Desztináció fejlesztés projekt

infoblokk_kedv_final_rgb_erfalrg

  • A projekt címe: A Debrecen-Hajdúszoboszló-Hortobágy-Tisza tó kiemelt turisztikai fejlesztési térség fejlesztése és pozicionálása
  • A projekt azonosító száma: GINOP 1.3.4-17-2018 00004
  • Konzorciumvezerő: Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt.
  • Konzorciumi tagok: Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány, Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt., Debrecen Turisztikai  Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft., Hungarospa Hajdúszoboszlói Gyógyfürdő és Egészségturisztikai Zrt.
  • A szerződött támogatás összege:  387 271 150
  • A Hungarospa Hajdúszoboszlói Zrt.-nek nyújtott támogatás: 5 897 000 Ft 
  • A támogatás mértéke (%-ban):100 %
  • A projekt  befejezésének dátuma: 2022. 06.30.                                     
A projekt keretében a BDO Magyarország 2020-ban elkészítette a „Hajdúszoboszló gyógyhelyi- és gyógyturisztikai termékfejlesztési lehetőségeinek bemutatása” című  tanulmányt.

A tanulmány célja: A Hajdúszoboszlói gyógykúra termékfejlesztési programjának kialakítása. A tanulmány tartalmazza a település és a fürdő egyedi gyógyászati kínálatának és gyógyturisztikai keresletének elemzését.  Bemutatja a jópéldákat, a hasonló adottsággal rendelkező nemzetközi gyógyfürdőket. Pozicionálja Hajdúszoboszlót, mint gyógyhelyet. A dokumentumban meghatározásra kerülnek komplex javaslatok a termékfejlesztésre, célpiacokra, kommunikációra vonatkozóan.

 
A turisztikai térség fejlesztése projekt tartalmának bemutatása:
 
A Debrecen, Hajdúszoboszló, Hortobágy és Tisza-tó kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A jövőben a térség Kelet-Magyarország leghosszabb tartózkodási idejét biztosító üdülési célterületévé válik. Olyan desztinációvá, amelynek megkülönböztető profilját az országosan egyedülálló termékkínálat biztosítja a debreceni komplex szolgáltatási kínálatot biztosító Nagyerdővel, az aktív- és ökoturisztikai USP-t jelentő Tisza-tóval, és a világörökségi helyszínként méltó piaci pozíciót betöltő Hortobággyal.
A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés készül. A térség adottságait figyelembe véve a legfontosabb projektelemek a Hajdúszoboszlói "gyógykúra" termékfejlesztési programjának kialakítása, a térségen belül, kiemelten Debrecen városában tematikus séták kidolgozása és kijelölése, valamint a térség jövőbeni imázsát meghatározó több vonzerő, attrakció részletes fejlesztési elemzése, amely hozzájárul a kialakítandó márkakép erősítéséhez, megvalósulásával átpozicionálja a desztinációt. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerejét és a desztináció iránti keresletet.